سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسابداری و حسابرسی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حسابرسی بیمه ای

    نظر

مقدمه

بیمه به عنوان یک تعهد بین شرکت بیمه کننده و بیمه شده محسوب می‌شود که در صورت بروز هر گونه حادثه ناخواسته و غیرعمدی هزینه‌های وارد شده به بیمه دهنده توسط شرکت بیمه کننده پرداخت می‌شود. به صورت معمول حق بیمه سالیانه بوده که توسط شرکت‌های بیمه‌ای دریافت می‌شود. با توجه به سختی کار امروزی و دشواری‌هایی که وجود دارد بیمه به عنوان یکی از موارد مهم در هنگام قرارداد کاری محسوب می‌شود.

حسابرسی بیمه‌ ای به عنوان یک بررسی کلی برای ارزیابی حساب‌های هزینه‌ای شرکت‌های مختلف است که بیانگر حق هزینه‌ی بیمه پرداخت شده توسط شرکت‌هاست. به بیان دیگر حسابرسی بیمه‌ ای برای اطمینان از پرداخت بیمه‌های شرکت‌های در جریان کار است. خدمات مختلفی بیمه‌ ای توسط موسسه حساب جم انجام می‌شود که شامل حسابرسی بیمه‌ ای تأمین اجتماعی، پیش حسابرسی بیمه‌ ای، حسابرسی بیمه‌ ای شرکت‌های پیمانکاری و غیره است.


هدف از حسابرسی بیمه‌ ای چیست؟


شرکت و مؤسسات مختلفی که در بازار کار وجود دارند، برای پیشگیری از جریمه‌های سنگینی که اداره مالیات برای تأخیر در پرداخت و عدم پرداخت صحیح در نظر گرفته است، باید برای تعیین مبلغ دقیق و جلوگیری از پرداخت حق بیمه بیشتر از حسابرسی بیمه‌ ای استفاده کنند. حسابرسان ماهر و مجرب می‌توانند به خوبی شرکت‌ها را در پرداخت صحیح حق بیمه کمک کنند.

موسسه حساب جم با سابقه فراوان می‌تواند خدمات حسابرسی بیمه‌ ای مختلفی را ارائه دهد. کارشناسان این شرکت با بررسی کلیه هزینه‌های تعلق گرفته بابت پرداختی حقوق و دستمزد، هزینه‌هایی که بابت پیمانکاران پرداخت می‌شود و تحقق حق‌الزحمه افراد می‌توانند به سهولت مدیران شرکت را در پرداخت حق بیمه یاری کنند.

وکالت مالیاتی خود را به حساب جم بسپارید. حساب جم مجری تخصصی دفاعیات مالیاتی در امور مالیاتی می باشد.


قوانین حسابرسی بیمه‌ ای

حسابرسی بیمه‌ ای که توسط موسسه حساب جم انجام می‌شود از قوانین عرف و شناخته شده جامعه پیروی کرده و شامل موارد مختلف است. در سیستم حسابرسی بیمه‌ ای حساب جم تمامی حقوق و دستمزد و مزایای قانونی کارگران یک شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در هنگام پرداخت حق‌الزحمه هر مبلغی که به افراد حقیقی و حقوقی پرداخت می‌شود به شکل کامل بررسی شده و در صورت بروز هر گونه مشکل به مدیران شرکت اطلاع داده می‌شود.

حسابرسی بیمه‌ ای شرکت‌های پیمانکاری یکی دیگر از خدمات موسسه حساب جم بوده که به شرکت‌های پیمانکاری کمک می‌کند تا میزان دقیق مبالغ بیمه را مشخص کرده و حق بیمه را به اندازه لازم و قانونی پرداخت کنند. وجود حسابرسی بیمه‌ ای در یک شرکت باعث می‌شود تا از ایجاد جرائم مالیاتی جلوگیری شود. پیش حسابرسی بیمه‌ ای این قابلیت را به شرکت‌ها می‌دهد که مبالغ پرداختی حق بیمه را تا حدود زیادی کاهش دهند.

 

حسابرسی بیمه‌ ای تأمین اجتماعی


نمونه قرارداد حسابرسی بیمه‌ ای موسسه حساب جم کاملاً شفاف و مشخص بوده و می‌تواند پاسخ گوی نیاز اداره مالیاتی باشد. حسابرسی بیمه‌ ای تأمین اجتماعی از جمله خدمات به روز شرکت حساب جم است که با دو هدف کلی انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

1.    بررسی حساب بیمه‌ای تأمین اجتماعی با اطمینان از رعایت حقوق بیمه‌های کارگاه‌ها توسط کارفرما

2.    بررسی حساب بیمه‌ای تأمین اجتماعی با اطمینان از اجرای قانون تأمین اجتماعی برای پرداخت حق‌الزحمه‌ها

حسابرسی بیمه‌ ای یکی از انواع حسابرسی شرکت‌ها و مؤسسات محسوب می‌شود که برای شناسایی هزینه‌های مرتبط با انجام کار مورد نیاز است. در واقع باید بیان کرد که این نوع حسابرسی ارتباطی به درآمد مؤسسات و شرکت‌ها نداشته و مختص هزینه‌هاست. انتخاب یک شرکت حسابرسی مناسب به مدیران شرکت کمک می‌کند تا بتوانند حق بیمه خود را تا حدودی زیادی کاهش دهند و از جرائم بیمه‌ای در امان باشند. موسسه حساب جم با سابقه فراوان می‌تواند حق بیمه افراد را در سریع‌ترین زمان ممکن محاسبه کرده و نتایج را در قالب یک گزارش برای مدیران شرکت ارسال کند.

اطلاعات کسب شده توسط فرم‌های مشخص شده‌ای برای مدیران شرکت ارسال می‌شود تا بدهی کارفرماها در زمینه بیمه مشخص شده و در موعد مقرر پرداخت شود.

 

موسسه حساب جم با بیش از 23 سال سابقه در ارائه گزارش حسابرسی شرکتها، موسسات و اشخاص در حداقل زمان، دفاعیه مالیاتی، همچنین کاهش قطعی جرائم مالیات مشاغل و اشخاص حقیقی و رسیدگی به جرائم مالیات تراکنشهای بانکی توانسته است رضایت کامل شما عزیزان را جلب نماید. حساب جم با تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی در اسرع وقت و استقرار بهینه حسابداری منطبق با استانداردهای حسابداری در بین برترین های حیطه خود قرار گرفته است. تخصصی ترین خدمات حسابرسی و حسابداری را از متخصصین و مشاوران مالیاتی حساب جم بخواهید.

شماره های تماس

02188533187

02188546394

02188545397

02188517021

02188756867

 

 

مطالب این مقاله:

آموزش حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

بخشنامه حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

کتاب حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

نکات کلیدی بیمه تامین اجتماعی 1

نکات مهم قانون تامین اجتماعی

pdf قانون تامین اجتماعی با آخرین اصلاحات

خلاصه قانون تامین اجتماعی

قوانین کاربردی تامین اجتماعی

قوانین مهم بیمه تامین اجتماعی